Federico Zaragoza Regidor de Compromís i Portaveu d’Iniciativa
 

Pla d’Ocupació Local

 
Jueves 7 de mayo de 2009 0 comentarios
 

S’ha produït en els últims anys un gran augment de població a la Comarca i especialment a Santa Pola, i no hi ha hagut un increment semblant en el nombre d’empreses i activitats a la població que la poguera absorbir.
Com tots sabem, s’ha produït igualment una forta crisi i recessió econòmica, i el model de progrés al nostre territori i a la nostra comarca, basat en la construcció, ha fet fallida. Esta situació ha esdevingut en una crisi laboral molt accentuada -2514 aturats i aturades en Santa Pola en el mes de març de 2009, segons dades oficials del SERVEF- per la mancança de sectors productius autòctons i alternatius que pogueren arbitrar una eixida a curt i mitjà termini.
L’administració pública, i en són bons exemples les Administracions de l’Estat i de la Comunitat Autònoma amb els respectius plans de foment de l’ocupació, ha de fer costat als ciutadans. Els ajuntaments, que són les administracions més properes i les que més noten l’efecte de la crisi actual, estan capacitats legalment i moralment per a afavorir la generació d’ocupació i promoure les actuacions en polítiques actives i innovadores d’ocupació.
En èpoques de crisi cal realitzar una contracció i reajust del pressupost i fonamentalment de les partides més supèrflues (protocol, publicitat, propaganda, etc.) per tal de prioritzar la creació d’ocupació i el que esta acció implicaria per a la tranquil·litat, estabilitat i confiança de les famílies de la localitat.
Hi ha possibilitat de modificar el pressupost del 2009, que en el mes de maig encara no està aprovat, i generar una partida per a la realització de propostes actives, importants i innovadores destinades a la implantació d’un Pla Integral d’Ocupació per a la recerca activa de treball adreçada als desocupats locals.
Per tot allò, vam sol·licitar que l’equip de govern encarregue als serveis tècnics econòmics de l’ajuntament l’habilitació d’una partida del pressupost municipal per a la realització d’un pla integral d’ocupació a Santa Pola amb la finalitat de millorar l’ocupació i integració de desocupats del municipi inscrits al SERVEF.
Així, també l’Ajuntament hauria fet els deures en la lluita contra la crisi, que és el principal problema de les famílies, tant del nostre poble com de la resta de l’Estat.

Federico Zaragoza
Regidor de Compromís i Portaveu d’Iniciativa

 

Comparte este artículo

 
 
 

Comentarios

 
 
 

Periódico Santa Pola © Copyright 2016, todos los derechos reservados.

Diseño: Baluarte Comunicación s.l.