Hugo Pons Sarrión Llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, Entrenador de Pilota Valenciana, Master d’Expert Universitari en Ensenyança, etc.
 

Promoció i opertura d’una escola de Pilota Valenciana a Santa Pola

 
Viernes 3 de diciembre de 2010 0 comentarios
 

La història comença en dessembre de 2009, periode el qual vaig pressentar el projecte a l’ajuntament i en el qual vaig treballar moltísim, fent molts esforços per promocionar el nostre esport i la nostra cultura. Però, una vegada darrere altra m’estavellava contra una paret, ja que la població a la qual estava dirigit este projecte estava interessada i, en el cas dels xiquets, els seus pares. No obstant, el més increible es que l’ajuntament, a pesar de que el projecte tenia suport social, mai el volgueren tirar en davant, ni tans sols quan vaig fer un cambi del mateix per a que per part de l’ajuntament sols em cediren les instal.lacions, fent-me jo carrec de les inversions i despeses. Tenint el risc de que si l’escola no funcionava, l’únic que perdia diners era jo.
Així, estic indignat amb les administracions dels diferents ajuntaments d’esta zona, que sols els interessa la nostra cultura quan s’acosten unes el.leccions, que els pareix estrany que algú tinga la intenció de parlar en valencià a l’hora de fer qualsevol tràmit administratiu, i destrellatat que es promocione el nostre esport. Així, en el millor dels casos intenten aparentar com si t’escoltaren o els interessara allò que ún diu, però que en real.litat sòls estan esperant que s’acabe de parlar, ja que no els interesa per a rés, però no el poden despaxar d’una manera explícita. I no poden fer-ho perque sóls demanar una cita per a parlar en qualsevol regidor és una odissea, sempre són els que més faena tenen i el seu temps val com una mina d’or, com si el meu temps i faena no comptaren per a rés. Així, que una vegada que es demana la cita per parlar en qualsevol de’ls regidors, el fan esperar casi un mes per a poder ser rebut, en els millors del casos ja que la matjoria de vegades no tens respota de la cita i l’has de demanar varies vegades, i quan ja la tens i et reven et miren com si esta cita demandada i esperada fora un favor personal que el fan, és una cosa increible.
Amb tot açó, denuncie publicament que estic cansat i fastiguetjat del tracte rebut quan sóls pretenia promocinar allò que es nostre. No obstant, tinc clar que si per part de l’ajuntament, on ha deixat el meu projecte i menetjat per portar-ho en davant, fan una escola de pilota valenciana i no compten en mi, persuposat vaig investigar en que s’han basat per montar-la, qui imparteix les classes i qui és el responsable per a poder fer els tràmits legals que es calguen. Ja que ningú per esta zona té ni la idea de com gestionar-la, planificar-la i administrar-la ni la titolació pertinent, exeptuant jo. Tant és així, que per motius laborals, o més bé per la falta d’ells, inclós si intente que l’ajuntament sols em cedisca unes instal.lacions, em veig obligat a emigrar a un altre païs en busca d’una millora, deixant en este poble familia i una relació estable d’un lustre.
Espere que amb esta denuncia social, les coses milloren per a tots nosaltres, doncs la comprenció i la iniciativa de millorar és una necessitat fonameltat per esta societat cambiat i global en la qual ens trobem.
Així, passe a enumerar totes les accions que he fet per promourer l’escola de pilota valenciana a Santa Pola:
1. Projecte + modificacions per a la segona idea de projecte.
Realització de cartes informatives i entrega personal per a reunions individuals en: C.P Cervantes, C.P Hispanidad, C.P Ramón Cuesta, C.P Vicente Garnero (té instal.lacions específiques de trinquet), C.P Virgen de Loreto, C.P Azorín, Colegio Alonai, I.E.S Santa Pola (té instal.lacions específiques de trinquet i frontó), I.E.S Cap de l’Aljub (té instal.lacions específiques de trinquet i frontó)
4. Realització de reunions individuals informatives i presentació del projecte de manera digital amb tots ells.
5. Carta i reunió amb totes les A.M.P.E.S per a saber quina és l’opinó general del projecte, i en quins punts poden diferir.
6. Realització de cartes informatives i entrega personal als regidors de cultura, esports i educació, per a concretar dades per a reunions i saberen del suport social que tenia el projecte.
7. Reunions amb els diferents regidors de manera individual.
8. Reunió amb tots els regidors junts, per a discutir diferents punts de vista i convenis.
9. Reunió amb les A.M.P.E.S per saber si donaven suport al segon projecte de l’escola, siguent satisfactòria esta segona reunió també.
10. Resposta de l’ajuntament i l’abjudicació d’una instal.lació, esta última resposta encara estic esperant-la, i vaig anar en incomptables ocasions per a que me la donaren.

Hugo Pons Sarrión
Llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, Entrenador de Pilota Valenciana, Master d’Expert Universitari en Ensenyança, etc.

 

Comparte este artículo

 
 
 

Comentarios

 
 

 

Periódico Santa Pola © Copyright 2016, todos los derechos reservados.

Diseño: Baluarte Comunicación s.l.